Des
de la comissió de seguiment de serveis i sensibilització del
Consell Municipal de Sanitat i Salut Pública llancem la campanya
“No
et queixes, reclama” al Municipi de Badia del Vallès.
La
finalitat que ens impulsa és conscienciar a la població de la
importància de la reclamació.
Hem comprovat més d'una vegada que,
malauradament, davant de situacions on es vulneren els nostres drets
molta gent es queixa, però solament fa això: queixar-se i això no ens porta enlloc.
Transmetem la nostra queixa als nostres familiars, veïns, a la
coneguda de l'Ajuntament, al conegut que participa d'aquell partit o
d'aquella plataforma, compartim el nostre malestar, i això no està
malament. Però hem de ser conscients que no podem fer nomes això,
no podem instal·lar-nos en la queixa.
Hem
de transformar aquesta cultura de la queixa en una cultura de la
reclamació.
La
importància de reclamar.
- Reclamar si que serveix!
- Serveix per deixar constància dels fets ocorreguts,
- Serveix per fer escoltar la nostra veu als responsables dels serveis.
- Serveix perquè aquest responsable té l'obligació de donar-nos una resposta.
- Serveix per que és una prova i una eina per els agents que vetllen pels nostres drets.
- I en últim cas serveix per molestar a qui hem de molestar.
Reclamar
no és una pèrdua de temps, és una inversió del nostre temps fent
servir les vies formals que han costat tant crear i fer-nos escoltar.
Un usuari que es queixa està fent visible el que no funciona i
donant la possibilitat de millorar-ho.
Hem
de reclamar de manera educada, respectuosa, tenint molt clar que en
la majoria dels casos el destinatari de la nostra reclamació no és
la persona que ens facilita el llibre de reclamacions, sinó el
responsable últim del servei.
Des
de la Comissió de Seguiment de Serveis del Consell de Salut adrecem
la nostre campanya a l'àmbit de la salut, perquè és el nostre
àmbit de treball. Com a comissió ens serà de molta utilitat
comptar amb aquestes reclamacions per fer un seguiment del
funcionament dels serveis i traslladar les vostres inquietuds i
reivindicacions als responsables dels serveis de manera fonamentada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada